Badanie Prudential Family Index* pokazuje, że ponad połowa osób chętnie skorzystałoby z porady przy zakupie ubezpieczenia na życie. Dlaczego chętnie skorzystalibyśmy z porady? Żyjemy przecież w XXI wieku, w dobie Internetu, nowoczesnych technologii i coraz więcej rzeczy możemy kupić samodzielnie. Po co nam właściwie agent? Może to wynikać z postrzegania kategorii ubezpieczeń – jako skomplikowanej. Z jednej strony chętnie skorzystalibyśmy z profesjonalnej porady agenta, z drugiej zaś boimy się tego typu spotkania. Z czego więc wynikają nasze obawy?
„Man from the Pru” to potoczna i popularna w Wielkiej Brytanii nazwa przedstawicieli firmy. Jak zrodził się pierwowzór ikony Prudential? Wszystko zaczęło się od Freda Sawyera, konsultanta Prudential z Hextable w hrabstwie Kent. Niezwykle sympatyczny, profesjonalny i obdarzony doskonałą prezencją agent Prudential to wzorzec „Man from the PRU”. W 1949 roku firma zdecydowała się na kampanię reklamową inspirowaną wyglądem i postawą Freda Saweyra. Życzliwy, otwarty i chętny do pomocy pan w idealnie skrojonym garniturze, z kapeluszem na głowie i teczką w ręce zostaje ochrzczony mianem „Man from the Pru”, czyli „Człowiekiem z Pru” („Pru”- bo tak w skrócie firmę nazywają Brytyjczycy). Współczesny „Man from the Pru” swoim działaniem i postawą pracuje zgodnie z ideą firmy: „Od 1848r staramy się robić więcej niż inni, bo dla kogoś może to znaczyć wszystko”. Współcześni przedstawiciele Prudential nie tylko posiadają doskonałą znajomość rynku ubezpieczeniowego, warunków polis, ale również potrafią dobrze rozpoznać potrzeby Klienta. Podczas analizy potrzeb w przystępny sposób dopasują właściwe rozwiązanie do potrzeb Klienta. Zwracają jednocześnie uwagę, czy Klient może sobie pozwolić na proponowane rozwiązanie nie tylko teraz, ale także w przyszłości. Konsultantowi Prudential obce jest podejście namawiania Klienta do rozwiązania, którego ten nie potrzebuje. Współcześni „Men from the Pru” nie tylko pomogą w chwili zakupu, są też do dyspozycji w trakcie trwania polisy, a co najważniejsze są z Klientem w „chwili prawdy”, czyli gdy Klient znalazł się w trudnej sytuacji i najbardziej potrzebuje wsparcia. Codzienna praca konsultantów Prudential jest odzwierciedleniem wartości firmy takich jak roztropność, uczciwość, umiejętność przewidywania i ludzkiego podejścia.
*Źródło: Badanie Prudential Family Index 2018 „Co Polacy myślą o ubezpieczeniach na życie?” /badanie ogólnopolskie/próba reprezentatywna 25-45 lat/pytania z możliwością wielokrotnego wyboru.