Zgłoszenie zdarzenia
W celu zgłoszenia zdarzenia objętego umową ubezpieczenia można kontaktować się telefonicznie z Infolinią Prudential (tel. 801 310 100).
W celu prawidłowego rozpatrzenia roszczenia i ustalenia odpowiedzialności Prudential prosimy o przesłanie dokumentów według listy znajdującej się w zakładce -> Dokumenty wymagane do rozpatrzenia roszczenia. Dokumenty należy wysłać na adres:
-
Prudential International Assurance plc Spółka Akcyjna Oddział w Polsce
Skrytka pocztowa nr 34, 26-614 Radom.
Roszczenia z tytułu umowy ubezpieczenia na życie przedawniają się z upływem trzech lat (art. 819 § 1 Kodeksu cywilnego). Bieg przedawnienia przerywa m.in. zgłoszenie ubezpieczycielowi tego roszczenia. Bieg przedawnienia rozpoczyna się na nowo od dnia, w którym osoba uprawniona otrzymała pisemne oświadczenie ubezpieczyciela o przyznaniu lub odmowie świadczenia.
Dokumenty wymagane do rozpatrzenia roszczenia
Wymagane dokumenty w przypadku roszczenia z tytułu ubezpieczenia na wypadek śmierci Ubezpieczonego to:
- wniosek o wypłatę świadczenia,
- skrócony odpis aktu zgonu (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie),
- karta statystyczna do karty zgonu (kopia),
- w przypadku śmierci spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem – oficjalny dokument z policji lub prokuratury opisujący okoliczności nieszczęśliwego wypadku (NW) (oryginał lub kopia)
- kopia dowodu osobistego lub paszportu osoby występującej z wnioskiem,
- w przypadku, gdy z wnioskiem o wypłatę świadczenia występuje osoba inna niż uprawniony – pełnomocnictwo do reprezentowania uprawnionego lub innego dokumentu poświadczającego prawo do reprezentowania uprawnionego (oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona notarialnie) oraz kopia dowodu osobistego pełnomocnika lub przedstawiciela.
Wymagane dokumenty w przypadku roszczenia z tytułu ubezpieczenia na wypadek zdiagnozowania raka u Ubezpieczonego to:
- wniosek o wypłatę świadczenia,
- dokumentacja medyczna potwierdzająca diagnozę zachorowania na raka, kopia wyniku badania histopatologicznego, karty informacyjne leczenia szpitalnego, dokumentacja leczenia ambulatoryjnego oraz wyniki wykonanych badań (kopie dokumentów),
- kopia dowodu osobistego lub paszportu osoby występującej z wnioskiem,
- w przypadku, gdy z wnioskiem o wypłatę świadczenia występuje osoba inna niż Ubezpieczony – pełnomocnictwo do reprezentowania Ubezpieczonego (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie) oraz kopia dowodu osobistego pełnomocnika.
Druga Opinia Medyczna:
W przypadku Drugiej Opinii Medycznej lista potrzebnych dokumentów zostanie przedstawiona przez firmę WTW Services Sp. z o.o., która po zgłoszeniu roszczenia będzie kontaktowała się z Ubezpieczonym.
Tryb rozpatrywania zgłoszenia
Po zaakceptowaniu roszczenia, świadczenie jest wypłacane na konto bankowe wskazane we wniosku o wypłatę świadczenia lub przekazem pocztowym.
Świadczenie zostanie wypłacone w ciągu 30 dni od dnia otrzymania przez Prudential zgłoszenia. Gdyby wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Prudential lub wysokości świadczenia ubezpieczeniowego nie było w tym terminie możliwe, Prudential wypłaca świadczenie w terminie 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności ich wyjaśnienie było możliwe. Jednakże bezsporną część świadczenia Prudential wypłaca w terminie 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia.